Eκπαιδευτική δράση με θέμα την Εθελοντική Αιμοδοσία

Στο πλαίσιο της ευαισθητοποίησης και της ενημέρωσης των μαθητών για την αξία της προσφοράς και της αλληλεγγύης, πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας εκπαιδευτική δράση με θέμα την Εθελοντική Αιμοδοσία, με υπεύθυνη την σχολική νοσηλεύτρια κυρία Κορτίκη Μαρία.

Η παρουσίαση απευθύνθηκε σε όλες τις τάξεις του σχολείου και πραγματοποιήθηκε μέσα από πλούσιο εκπαιδευτικό υλικό, όπως διαδραστικές παρουσιάσεις PowerPoint, πληροφοριακά έντυπα, εκπαιδευτικά παιχνίδια και δημιουργικές δραστηριότητες που επιμελήθηκε η σχολική νοσηλεύτρια.

Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης, οι μαθητές ενημερώθηκαν:

  • Για το αίμα και τις βασικές του λειτουργίες στον ανθρώπινο οργανισμό.
  • Για τις ανάγκες που υπάρχουν σε μονάδες αίματος στην καθημερινή ιατρική πράξη.
  • Για τη σημασία της εθελοντικής αιμοδοσίας, αλλά και για το πόσο γρήγορη, απλή και ανώδυνη είναι η διαδικασία της αιμοδοσίας.

Οι μαθητές παρακολούθησαν 4 παρουσιάσεις συνολικά, ανάλογα με την τάξη και το επίπεδο κατανόησης. Παράλληλα, συμμετείχαν ενεργά σε ποικίλες δράσεις:

  • Κατασκεύασαν παζλ με σχετικό περιεχόμενο.
  • Ζωγράφισαν εικόνες εμπνευσμένες από το θέμα.
  • Έπαιξαν επιτραπέζιο παιχνίδι γνώσεων για το αίμα και την αιμοδοσία.
  • Διαβάσαμε τo παραμύθι «Τι ζητούσε μια φορά η αλεπού στη ρεματιά;» του Μάγου Κ., με την αλεπού που χρειαζόταν αίμα και  τα άλλα ζώα προσφέρθηκαν να τη βοηθήσουν. Η ιστορία αυτή έγινε κατανοητή και άγγιξε τους μαθητές μέσα από απλή και παραστατική αφήγηση.

Ιδιαίτερη αναφορά αξίζει στην Γ΄ τάξη, όπου με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών Εικαστικών και Θεατρικής Αγωγής οι μαθητές παρουσίασαν τη συγκεκριμένη ιστορία μέσα από θεατρικό δρώμενο, δίνοντας ακόμα μεγαλύτερη έμφαση στην έννοια της προσφοράς και της συνεργασίας.

Επίσης οι μαθητές της Δ΄ τάξης με τη βοήθεια της δασκάλας τους έγραψαν στίχους σχετικά με την εθελοντική αιμοδοσία και έφτιαξαν ένα τραγούδι. Επίσης αξιοποίησαν την δημιουργικότητά τους φτιάχνοντας μια σχετική αφίσα.

Τέλος, σε κάθε τάξη η δράση κορυφώθηκε με ένα διαδραστικό παιχνίδι αιμοδοσίας, όπου οι μαθητές:

  • Χωρίστηκαν σε ομάδες ανάλογα με το σύμβολο της ομάδας αίματος.
  • Έδωσαν “μονάδες αίματος” σε συμμαθητές τους, βάσει συμβατότητας.
  • Έμαθαν ποιες ομάδες είναι συμβατές μεταξύ τους, τι σημαίνει δότης και λήπτης, και ποια είναι τα χαρακτηριστικά κάθε ομάδας αίματος.

Στο  διαδραστικό παιχνίδι χρησιμοποιήθηκαν χειροτεχνίες  όπως χάρτινες κόκκινες  καρδιές, φτιαγμένη με τη βοήθεια της εκπαιδευτικού των Εικαστικών. Κάθε καρδιά αποτελούνταν από τρεις μικρότερες καρδιές κολλημένες επάνω της, θέλοντας να δείξει ότι ένας αιμοδότης μπορεί να βοηθήσει έως και τρεις ανθρώπους.

Μέσα από αυτή την όμορφη, βιωματική εμπειρία, οι μαθητές:

  • Ενημερώθηκαν υπεύθυνα για την εθελοντική αιμοδοσία.
  • Κατανόησαν την αξία της προσφοράς και της αλληλεγγύης.
  • Έμαθαν πρακτικά και ευχάριστα τον ρόλο και τη σημασία του να είσαι εθελοντής αιμοδότης.

Η δράση αυτή αποτέλεσε ένα σημαντικό βήμα στην ανάπτυξη της κοινωνικής ευαισθησίας των παιδιών και έθεσε τις βάσεις για υπεύθυνους πολίτες του αύριο.